Przejdź do głównej zawartości

Streszczenie Livestream! ;))

W środę, 30 kwietnia o godzinie 17 odbył się Livestream organizowany przez studio Atelier801, czyli twórców gry Transformice. Tematem Livestream'u było Q&A, a więc Pytania i Odpowiedzi. Co zdradzili nasi administratorzy oraz jak odpowiedzieli na pytania? Dowiecie się w streszczeniu poniżej!

★ Zmienianie nazw!
Do gry zostanie wprowadzona opcja zmiany nazw. Razem z tą opcją do gry zostanie wprowadzona możliwość dodawania do nicków liczb oraz znaków specjalnych - te, w ograniczonej ilości.

★ Tytuły do minigier!
Do gry zostaną wprowadzone tytuły do minigier: Survivor, Racing i Defilante. Nie będzie to jednak miało miejsca w niedalekiej przyszłości. Nadejdzie wraz z dużą aktualizacją.

★ Nowe funkcje w Mulodrome!
Administracja chce dodać do gry nowe funkcje do minigry Mulodrome, aczkolwiek będą one dodane w przyszłości, we wspomnianej wcześniej dużej aktualizacji. Jedną z opcji będzie łączenie/walka plemion poprzez Mulodrome ze wspólnym dla jej członków czatem.

★ Nowe gry (2) studia Atelier801!

★ Nowe drzewko umiejętności dla szamana!

★ Nowe forum!
Administracja jest juz w ostatniej fazie testów nad nowym forum, które ukaże się juz niebawem - w przeciągu kilku tygodni.

★ Nowy tryb gry!
Pikashu wspomniał, a bardziej wygadał się, że do gry zostanie prawdopodobnie wprowadzony nowy tryb gry. Polegać on będzie na tym, że ludzie, którzy mają na swoich mapach ekran YouTube, będą mogli odtwarzać na nich muzykę, aby ludzie, którzy grają na ich mapach, mogli grać wraz z tą muzyką na oficjalnych pokojach. Będziecie mogli dzielić się muzyką z innymi, to jest własnie cel nowego trybu. Nie ma on jeszcze daty wprowadzenia, ale będzie dodany wkrótce.

★ Nowy tryb gry Fortoresse: Zombie!


A tutaj - pierwsze 16 pytań, wyłonione z 20 000 otrzymanych:

Pytanie1. Dlaczego chcieliście zrobić tę grę? Skąd wzięliście na nią pomysł?
Odpowiedź. Gra powstała z inicjatywy Tigrounette oraz Melibellule, kiedy to Tig zapytał Meli czy chce zrobić z nim małą grę. Mysz wzięła się z nietypowej sytuacji, kiedy to drapały one w ścianę, kiedy spała. Stąd powstał pomysł na grę, miała być ona o myszach, które trollują i zbierają ser. Wzięli oni parę pomysłów z poprzednich gier Tigrounette. Pierwszym pomysłem było nadanie mocy myszom, aby zmieniały się one w przedmioty, np. deski (stąd nazwa Transformice), ale okazało się, że nie był to najlepszy pomysł, więc dodali oni szamana, który mógłby przywoływać różne przedmioty. Zrobili oni tę grę dla zabawy i nie myśleli, że w przyszłości zrobią w związku z tym własne studio.

Pytanie2. Czy trudno jest zarządzać i aktualizować stronę, która rośnie w oczach każdego dnia?
Odpowiedź. Wymaga to dużo pracy. Gracze jednak nie widzą wszystkich zmian, ponieważ robią oni (administratorzy) ich dużo, a niektóre są np. tylko widoczne po stronie serwera lub są dobrze ukryte, np. błędy, o których nikt nie wie, a które istnieją. Jest trudno pracować nad czymś, czego nie widzą gracze, ale administracja bardzo się stara.
Sydoline: Tak to ciężka praca. Przykładowo mam osoby, które starają się ze mną skontaktować bardzo ciężko, a którym nie mogę pomóc, gdyż muszę wszelkie błędy zgłaszać Tigrounette, który później zgłasza je innym osobom, więc jest to skomplikowane. Z tego powodu nie mogę odpowiadać wam od razu, w czas kiedy tego chcecie, to nie tak działa.


Pytanie3. Czy możecie usunąć wszystkie hacki z gry?
Odpowiedź. Tigrounette: Pracowanie przeciwko hackowaniu i cheatowaniu to około 40% mojej całościowej pracy. To jak dwie siły, które ze sobą walczą. Dajemy z siebie wszystko, aby je zwalczyć, ale nie zawsze możecie to zobaczyć z powodów oczywistych. Nie możemy wam powiedzieć co robimy, aby zwalczać hacki, ponieważ kiedy to wyjawimy, gracze potrafiliby obejść wszelkie zabezpieczenia, więc byłoby to bezużyteczne. Bierzemy pod uwagę problem cheatowania na poważnie i pracujemy nad tym bardzo ciężko. Również brygada anty-hackowa pomaga nam bardzo w znajdywaniu i usuwaniu hacków.


Pytanie4. Waszym zdaniem, jaka była najważniejsza ewolucja w Transformice od 2010?
Odpowiedź. Tigrounette: Jak dla mnie - Edytor map i moduły.
Sydoline&Melibellule: Tak, jesteśmy bardzo szczęśliwi z wprowadzenia modułów, ponieważ gracze mogą dzięki nim tworzyć swoje własne wydarzenia, co przekłada się na ciągłą zmianę zawartości w grze. Naszym zdaniem wprowadza to do gry coś interesującego, a ważnym aspektem jest odnawianie uwagi graczy.
Pikashu: Myślę tak samo o mudułach, wprowadzają dużo funkcjonalności i interesujących właściwości dla graczy.


Pytanie5. Dlaczego truskawki są takie drogie?
Odpowiedź. Melibellule: Takich typu pytań mieliśmy sporo, np. Dlaczego truskawki są takie drogie? Czy możesz mi dać truskawki? Dlaczego to wprowadziliście? Musicie zrozumieć, że truskawki to jedyny dochód z gry. To nasze pieniądze na życie. Możecie myśleć, że są drogie, ale np. dla Brazylii, kiedy dokonują oni płatności, my otrzymujemy tylko 22% z niej. Musicie zrozumieć, że to jedyna droga, dzięki której możemy pracować, zatrudniać ludzi i trzymać Transformice przy życiu. Przepraszamy za to, że czasem mogą być one dla was za drogie. Wiemy, że nie macie kart kredytowych i wielu z was nie może wydawać pieniędzy, ale nie możemy już zejść niżej z cenami. Z niektórych państw otrzymujemy większy dochód niż z innych, ponieważ wchodzą tutaj w grę rózne podatki i tego typu sprawy, ale nie zważamy na to otwierając nowe społeczności. Nowe społeczności powstają, kiedy widzimy, że jest dużo graczy z danego państwa, bez zwracania uwagi na to, jaki dochód otrzymamy z kupna przez nich truskawek.


Pytanie6. Czy Transformice będzie zawierać więcej dekoracji do map?
Odpowiedź. Wszyscy: Taaaak! Pracujemy nad tym.
Melibellule: Tak, zdaliśmy sobie sprawę, że gra nie miała aktualizacji dekoracji od dłuższego czasu, więc zamierzamy taką aktualizację przeprowadzić już wkrótce.


Pytanie7. Czy lubicie pomysł baniek?
Odpowiedź. Melibellule: Tig! Czy lubisz bańki?
Tigrounette: To najlepsza umiejętność jaka kiedykolwiek została dodana i nigdy, przenigdy jej nie usunę. Następne drzewko będzie tylko o bańkach!
Melibellule: Tak, wybrałam to pytanie, ponieważ mamy na forach dużo skarg i dyskusji na temat baniek. Ludzie mówią, że nie są sprawiedliwe itd. ale my twierdzimy, że to naprawdę zabawna umiejętność i sprawia, że gra jest bardzo interesująca. Kiedy już twierdzimy, że sytuacja nie jest najlepsza, pojawiają się bańki i każdy jest uratowany. Bardzo lubimy tą umiejętnośc i nigdy jej nie usuniemy.
Sydoline: *cicho* Wybaczcie
Melibellule: Tigrounette dostaje wiele e-mail'i o nich. Tak naprawdę bańki były tylko żartem, ok.


Pytanie8. Czy zamierzacie stworzyć nowe serwery dla państw takich jak Estonia czy Litwa?
Odpowiedź. Tak naprawdę Litwa jest jedynym państwem na liście, które nie ma jeszcze własnego serwera, więc kiedy otworzymy nową społeczność to będzie właśnie ona, gdyż otworzyliśmy już Arabię. Kolejne państwa to Bułgaria, Republika Czech, Estonia, xxx, Ukraina, Słowacja i xxx, więc to one dostaną prawdopodobnie własne społeczności. Próbujemy złączyć niektóre państwa razem, ale to bardzo skomplikowane, ponieważ nie mówią oni tym samym językiem, więc tak... to skomplikowane. Czy wiecie, że Polska jest zaliczana jako trzecie państwo, pod względem wielkości, grające w Transformice? Lista (największych serwerów) przedstawia się tak: Brazylia, Turcja, Polska [...].


Pytanie9. Czy w sklepie z aplikacjami będzie dostępne coś w rodzaju aplikacji na urządzenia przenośne?
Odpowiedź. Wszyscy: Takkk!
Melibellule: Nie mamy za dużego doświadczenia z urządzeniami przenośnymi.
(Przedstawiona jest na nagraniu gra, która już wkrótce zostannie udostępniona w sklepie z aplikacjami. "I to nie kopia FlappyBird!")
Sydoline: Tak naprawdę zaczęliśmy pracę nad tą grą przed FlappyBird.
Melibellule: Gra zostanie wydana wkrótce, musimy tylko popracować jeszcze nad ikonami, osiągnięciami. Mamy już także pozwolenie od Apple, więc tak... gra zostanie wydana wkrótce, ale jeszcze nie teraz.


Pytanie10. Co powiedzielibyście ludziom, którzy twierdzą, że Transformice jest skierowane dla dzieci?
Odpowiedź. Sydoline: Muszę powiedzieć, że nigdy nie grałam w gry. Kiedy patrzysz na Transformice widzisz, że nie jest skierowana wyłącznie dla dzieci, oczywistym jest, że jest zbyt skomplikowana dla najmłodszych. Kontrolowanie szamana i inne rzeczy są czymś, z czym nie umieliby oni sobie poradzić.
Melibellule: Ludzie często powiązują Transformice z grą dla dzieci, ponieważ rysunki są słodkie. To tylko styl i może być kolorowy, ale nie musi być przeznaczony wyłącznie dla dzieci. My sami nie jesteśmy dziećmi i stworzyliśmy po prostu grę, w którą chcelibyśmy grać. To właśnie taka gra, chcę w nią grać, a to że jest słodka nie znaczy, że jest dziecinna


Pytanie11. Gra staje się coraz ładniejsza, ale też coraz bardziej skomplikowana dzień za dniem. Czy nie sądzicie, że gra straciła swoją prostotę, którą miała cztery lata temu?
Odpowiedź. Dodaliśmy do niej po prostu interesujące opcje, oczywiście jest ona trochę bardziej rozbudowana, ale jest także bardziej interesująca. Właśnie to jest powód, dla którego robimy te aktualizacje. Gra na początku była prosta, ale za prosta. Aby utrzymać grę interesującą trzeba dodawać do niej interesującą zawartość. Nie sądzę, aby ta gra była zbyt skomplikowana dla początkujących, nie musi on od razu odkrywać wszystkich funkcji w niej zawartych. Na początku była prosta, ponieważ nie mieliśmy czasu, aby zrobić z nią coś bardziej interesującego i graficznie lepszego.
Pikashu: Zgodzę się z tobą, dodawanie nowych opcji zwiększa grywalność.


Pytanie12. Dlaczego usunęliście płatności Zong?
Odpowiedź. To trochę skomplikowane, mieliśmy pewne usterki z Zong i nie mogliśmy się z nimi uporać, w związku z wieloma problemami z ich strony, kiedy to ludzie kiedy kupowali truskawki i nie otrzymywali ich, ponieważ my (administratorzy) nie otrzymywaliśmy wiadomości o płatności, to skomplikowane. Dlatego zdecydowaliśmy się usunąć Zong kompletnie. Będzie także wprowadzone zastępstwo za Allopass, szczególnie dla Indonezji.


Pytanie13. Co myślicie o ludziach robiących kopie Transformice?
Odpowiedź. Sydoline&Melibellule: To jest złeee, to jest złee.
Melibellule: Kiedy ludzie tworzą coś na styl Transformice, nie mogą wziąć wszystkiego. Więc dla przykładu zamiast myszy wprowadzają wiewiórki i uważają na to, aby nie miało to nic wspólnego z myszami, tak samo z naszą nazwą. Z tego powodu nie możemy ich zaskarżyć, ani nic w tym stylu, ale nie obchodzi nas to za bardzo, ponieważ te gry z reguły są bardzo słabe, więc kiedy ludzie próbują w nie grać, porównują je do Transformice i okazuje się, że Transformice jest lepsze. Nie jest to więc dla nas duża sprawa, ponieważ wiemy, że mamy lepszą grę. Dlatego jedynym wyjściem jest stworzenie gry, która będzie konkurować z Transformice pod względem rozgrywki i innych rzeczy.


Pytanie14. Dlaczego każdy w Transformice jest uważany za dziewczynę?
Odpowiedź. Sydoline: Myślę, że to jest spowodowane tłumaczeniem.
Melibellule: Tak, we Francji mamy płci dla każdego słowa i "mysz" w języku francuskim jest płci żeńskiej.


Pytanie15. Jak dużo macie deweloperów?
Odpowiedź. 5 (Przedstawienie postaci na Livestream od 47:25).


Pytanie16. Jakie macie odczucia odnośnie Transformice? Odnośnie doświadczenia i wszystkich ludzi, którzy grają w tę grę?
Odpowiedź. Tigrounette: Jest fajne! To coś, co zawsze chciałem zrobić, stworzyć grono twórców Transformice, więc to moje spełnienie marzeń.
Melibellule: To dobre odczucie, staramy się zawsze zachować miłą atmosferę w towarzystwie, staramy się przyjaźnić z każdym i być jak rodzina. To wszystko co chcielibyśmy powiedzieć, to niesamowite doświadczenie i wielkie podziękowania dla graczy. Chcielibyśmy wam bardzo podziękować za bycie tutaj, za stworzenie tego, zrobienie możliwym. Dziękujemy wszystkim graczom, ale także moderatorom, całej załodze, ponieważ mają oni dużo pracy, a my nie mamy wiele okazji, aby powiedzieć, że są oni wręcz niezbędni dla gry, a to jest bardzo dobra okazja.






Co o tym sądzicie? *.*

 Dzięki Lamentxthe  mamy to na blogu!
Gdyby nie wyraził swojej zgody.... i nie  włożył w to dużo trudu... 
DZIĘKUJEMY LAMENT ;**

Wow

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kolejne nowości!

 1. Lista znajomych   Twoja lista znajomych jest teraz taka sama dla wszystkich gier Atelier 801 (Transformice i przyszłych). Dzięki temu można będzie rozmawiać ze znajomymi,  nawet jeśli nie grają w tę samą grę. Prefiks [TFM] , który widnieje na zdjęciu,  oznacza to, że gracz aktualnie przebywa w grze Transformice.  Tak jak wcześniej,  nadal można zobaczyć społeczność i pokój,  w którym się znajduje. Dodali również listę ignorowanych,   o którą prosiliście.  Jeżeli gracz Ci przeszkadza możesz dodać go do tej listy,  by zablokować go na stałe lub do momentu usunięcia go z listy. Ale to nie wszystko!  Liczba graczy, których można dodać do listy znajomych i ignorowanych została zwiększona do 500!  Dostali oni wiele wiadomości,  że granica 200 nie jest wystarczająca i postanowili trochę ją podnieść. 2. Wygląd plemienia Interfejs plemienia został całkowicie przebudowany i dodali  więcej funkcji!  Najbardziej oczywiste zmiany w

Room 801

Cześć tu czapsm :) I dziś wam wytłumaczę historie roomu 801  żeby się do niego dostać należy wpisać w czat na dole /room 801 Wracając do rzeczy Elise i Papaille to są tak zwane maskotki gry Hodowane przez twórców gry. 20 listopada 2011 roku na tej mapce stało się coś strasznego... Elise śpi a Papaille płacze ... Elise zmarła.Dlaczego ? Była ona bardzo chora i ją uśpili :( Ta mapka została zrobiona na pamiątkę . Pewnego miesiąca zmienili tę mapę Elise i Papaille stoją oraz mają kolorowe futerka dawniej : teraz:   Moim zdaniem to smutna historia. Na dziś to wszystko Cześć pozdrawiam <3 Przepraszam, to ja Miyu xD A z tym że Elise i Papaille  nie robią tych animacji bo ponoć Elise ożyła w dniu urodzin transformice i dlatego pisze transformice 2012?   c: sorka za poprawkę xD

Event rybny

 Na tapetę: *-*